fbpx

Håndtering af klager i rejsemålet


Håndtering af klager i rejsemålet under ferien!
Du er taget afsted på ferie og er utilfreds med dit produkt eller nogle ydelser?
Selvom vi stort set aldrig modtager klager, så er ingen af os fejlfrie, hverken rejseselskaber, flyselslaber eller hoteller.
På denne side vil vi fortælle dig
hvordan du skal forholde dig
og hvilke muligheder der findes!
Rejser fra Tyskland - Rejsebetingelser - Klager

Dokumentation er det allervigtigste!

Først og fremmest er det meget vigtigst at du dokumenterer din klage med billeder, evt. videoer eller ved at du har vidner.

Har du f.eks. fået en værelseskategori end den som du har bestilt? Det er en god ide at have bevis på at der er sket en fejl.

Hvem skal kontaktes?

Når du er ankommet på hotellet skal alt som har med klager at gøre enten afvikles med din rejseleder, destinationsbureau eller direkte med hotellet. De fleste rejseselskaber har en egen rejseguide eller rejseleder som kommer forbi på hotellerne. Enten vil det typisk være 2 gange om ugen på bestemte tidspunkter eller efter aftale og behov.

Hvem er ansvarlig?

Hvis du har bestilt en pakkerejse som indeholder flere kombinerede rejseydelser, er selve rejseselskabet dvs. rejsearrangøren ansvarlig for enten at udbedre fejlen eller kompensere med afslag i prisen eller lignende. Dette kommer dog an på hvor meget denne fejl havde betydning for dine feriedage. Hvis du f.eks. har læst i produktbeskrivelsen af stranden er 50 m fra hotellet og stranden i virkeligheden er 10 km fra hotellet, skal rejseselskabet tilbyde et tilsvarende alternativt hotel eller du har ret til en kompensation / afslag i rejseprisen.

Hvor kan man læse om reglerne?

Da vi kun arbejder med tyske rejseselskaber, er reglerne tilsvarende den tyske lovgivning. Typisk vil du kunne læse en del om reglerne i forbindelse med klager i de generelle betingelser fra rejseselskaberne. Se mere.

Hvem er rejsearrangør?

En rejsearrangør er også kaldt Reiseveranstalter på tysk. Det kan være f.eks. TUI, Neckermann Reisen eller Schauinsland Reisen. Altså det selskab som står på regning, rejsegarantibevis og rejsedokumenterne. For klager i forbindelse med rejseforløb, kvalitet på hotel, indhold af rejsen mm. kan rejseagenten / rejseforhandleren som AR Travelservice ikke tage ansvar. Men naturligvis vil vi være behjælpelig ved eventuelle sproglige udfordringer eller hvis du mangler informationer eller kontaktoplysninger.

Rejse til Dubai - Holiday Inn Al Barsha Dubai - Book ugens rejsetilbud!

Mangler du flere informationer omkring dette emne?

VI ELSKER SERVICE!

Kontakt os indenfor åbningstiderne og vi vil gøre alt for at give dig svaret på dine spørgsmål omkring håndtering af klager.

Denne hjemmeside anvender cookies. På vores website anvendes cookies til at huske dine indstillinger, statistik og personalisering af indhold og annoncer. Ved fortsat anvendelse af websiden, godkender du vores cookiepolitik og vores persondatapolitik.