På denne side får du informationer forsinket fly og ændring af flytider.
Er flytider i bekræftelserne af rejseselskabet bindende?
I alle bekræftelser som vi sender ud via vores tyske partnere vil der altid stå “planlagte” flytider. Det betyder at flyselskaberne har ret til at opdatere eller ændre flytiderne i en hvis omfang. Især hvis du har booket i meget god tid, skal du altid regne med små ændringer som kan være få minutter op til 1-2 timer.
Kan rejseselskabet bare ændre flyforbindelsen?
Hvis det planlagte fly f.eks. er blevet aflyst, der er strejke eller lockout, bliver rejseselskabet nød til at booke dig om til den mest bedste flyforbindelse som muligvis også kan være til en anden lufthavn. Havde du f.eks. booket en forbindelse fra Hurghada til Hamborg og flyselskabet har aflyst forbindelsen, så kan det være at du bliver booket om til en forbindelse til Düsseldorf, Hannover eller lignende. Derudover er rejseselskabet forpligtet til at betale for hjemtransporten med tog, bus eller yderlig flyforbindelser. Medfører dettet en betydelig længere transporttid, har du ret til af få betalt et måltid og telefonopkald fra afgangsterminalen. Dette sker dog meget sjældent og i 90% af disse tilfælde finder vores tyske partnere en god løsning for kunderne.
Hvad gør jeg ved over 6 timer forsinket fly?
I første omgang kan du fra afgangs lufthavnen ikke gøre ret meget og skal jævnlig informere dit ved flyselskabets personale i lufthavnen om den aktuelle afgangstid. Desværre skal man i første omgang acceptere forsinkelsen og få tiden til at gå. Men efter din hjemkomst har du krav til en erstatning på op til € 600,- pr. person. Men du skal være opmærksom på, at der kan gå flere uger inden flyselskabet udbetaler en erstatning. Tit reagerer flyselskaberne ikke på en dialog med kunderne omkring en erstatning og venter indtil kunderne giver op. Derfor burde du tage kontakt til enten en advokat eller lignende med speciale i rejser eller dit rejsebureau. Dog beregner både advokater og rejsebureauer et honorar for denne service. Hos os kan vi også hjælpe dig med at tage os af din sag. Vi beregner alt efter omfang ca. DKK 250,- pr. person. Har du brug for hjælp? Kontakt os på info@ar-travelservice.dk
Husk at det kan tage op til 6 uger inden din sag bliver behandlet hos flyselskabet.
Skal jeg selv tjekke ændring af flytider?
Hvis du har booket en pakkerejse fra en af vores tyske partnere, sørger vi som regel altid for at informere dig via mail om eventuelle ændringer af flytiderne. Husk også at tjekke din spam mail indbakke.
Hvis du vil være 100% sikker, så burde du tjekke hjemmesiden af Hamborg lufthavn eller downloade app som hedder Checkmytrip.
Mangler du flere informationer omkring dette emne?
VI ELSKER SERVICE!
Kontakt os indenfor åbningstiderne og vi vil gøre alt for at give dig svaret på dine spørgsmål omkring forsinkelsen af dit fly, ændring af flytider eller erstatning ved forsinket fly.
Hinweispflicht zu Cookies
Webseitenbetreiber müssen, um Ihre Webseiten DSGVO konform zu publizieren, ihre Besucher auf die Verwendung von Cookies hinweisen und darüber informieren, dass bei weiterem Besuch der Webseite von der Einwilligung des Nutzers
in die Verwendung von Cookies ausgegangen wird.
Der eingeblendete Hinweis Banner dient dieser Informationspflicht.
Sie können das Setzen von Cookies in Ihren Browser Einstellungen allgemein oder für bestimmte Webseiten verhindern.
Eine Anleitung zum Blockieren von Cookies finden Sie
hier.
Denne hjemmeside anvender cookies. På vores website anvendes cookies til at huske dine indstillinger, statistik og personalisering af indhold og annoncer. Ved fortsat anvendelse af websiden, godkender du vores cookiepolitik og vores persondatapolitik.