Du har booket en charterrejse fra Hamborg igennem os?

På denne side finder du svar på dine spørgsmål i forbindelse med din booking.

 

Hvornår får jeg tilsendt mine rejsedokumenter?

Som regel fremsendes rejsedokumenter umiddelbart efter afregning af restbeløbet på selve rejsen. Dette sker allersenest 2 uger inden afgang.

Er der bagage inkluderet på flyet i forbindelse med min pakkerejse?

I alle pakkerejser som vi tilbyder i samarbejde med vores tyske partnere er der altid bagage inkluderet for alle deltagere.

Som regel ligger den ved op til 23 kg. Ved Low Cost Airlines som f.eks. Ryanair kan bagagen ligge ved 15 kg. Detaljerne fremgår i dine rejsedokumenter eller du kan finde oplysningerne på flyselskabernes hjemmeside. Kan du ikke finde oplysningerne nogle steder? Kontakt os og vi vil meget gerne hjælpe dig videre.

Her finder du et par links til de vigtigste flyselskaber som vi tilbyder:

Condor    

TUIFLY

Sunexpress

Corendon

Small Planet Airlines

Hvornår skal jeg betale rejsen?

Som regel afregnes depositum som kan være alt efter rejseselskan op til 30% senest en uge efter gennemført booking af rejsen.

Restbeløbet betales senest 4 uger inden afgang.

Hvordan kan jeg betale min charterrejse fra Hamborg?

Såfremt du ikke angiver kreditkortnummer og udløbsdato, går vi ud fra at du gerne vil betale din rejse som bankoverførsel.

Da vi kun arbejder sammen med tyske rejserrangører vil en bankoverførsel altid være på en tysk konto. Ved din  indbetaling skal du derfor bruge IBAN og BIC kode som står i din faktura. Såfremt du hellere vil betale med kreditkort kan vi altid tilføje dine kortoplysninger i bookingen. Bemærk at de fleste tyske rejsearrangører beregner op til 1% transaktionsgebyr for betalinger med kreditkort.

Kan mine flytider ved en charterrejse fra Hamborg stadig ændre sig?

Flytiderne ved pakkerejser er altid angivet som “planlagte flytider” og disse kan altid ændre sig. Dette sker dog ikke særlig tit. Skulle der ske ændringer i dine flytider vil du automatisk få besked igennem os. Bemærk at der dog er regler omkring hvor mange timer en kunde skal acceptere en ændring af flyrejsen. Er du i tvivl, så er du velkommen til at kontakte os.

Vores overnatningssted og /eller standard svarer ikke til rejsearrangørens produktbeskrivelse i katalog.

I disse tilfælde er det meget vigtigt at tage kontakt til en guide på stedet eller det lokale destinationsbureau som rejsearrangøren arbejder sammen med.

Hvis du ikke ved hvem det er eller hvem du skal henvende dig til, så står detaljerne i dine rejsedokumenter. Husk at dokumentere samtlige detaljerne i forbindelse med din klage og få evt. hotellet til at skrive under på en skriftlig klage. Jo mere beviser du har desto højere chance er der for at få en kompensation.

Hvor i Hamborg lufthavn skal jeg checke ind?

I Hamborg lufthavn findes kun 2 terminaler. Klik her for at se nærmere informationer omkring Hamborg lufthavn. På denne side finder du også et oversigtskort af Hamburg Airport.

 

 

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev

Ved bestilling af en rejse igennem os faktureres direkte fra tyske rejseselskaber, derfor er vores kunder ikke omfattet af den danske rejsegarantifonds dækning

- til gengæld har du samme dækning fra den obligatorisk tyske rejsegarantiordning.